به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، محمد ملك‌ثابت ظهر امروز در نشست هم‌انديشي با مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان يزد اظهار داشت: تا هفته آينده سايت آذريزدي، بنيانگذار ادبيات كودكان و نوجوانان و نويسنده كتاب‌هاي قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب، به عنوان سايت ويژه ادبيات كودكان و نوجوانان راه‌اندازي مي‌شود.
وي با اشاره به تعامل اين مركز با دستگاه‌هايي كه وجهه‌اي فرهنگي دارند، افزود: بايد براي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي هنري در استان از امكانات و ظرفيت‌هاي همه دستگاه‌ها در پيشبرد اهداف و فعاليت‌هاي حوزه هنري استفاده كرد تا مشكلات مالي و كمبود تجهيزات فراروي هنر پوشش داده شود.
ملك‌ثابت لازمه شكوفايي و پويايي هنر استان يزد را مشاركت همه دستگاه‌ها دانست و بر استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در راستاي تقويت و گسترش هنر همچنين ادبيات كودكان و نوجوانان تاكيد كرد.
وي خاطرنشان كرد: به منظور ترويج و گسترش هنر و ترغيب هنرمندان به خلق آثار هنري فاخر مي‌توان در مناطق مختلف شهر، نگارخانه و مجموعه فرهنگي راه‌اندازي كرد.
رئيس حوزه هنري استان يزد با اشاره به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي موجود در دانشگاه‌ها خواستار بهره‌گيري بهينه دستگاه‌هاي فرهنگي از نيروها و كارشناسان مجرب دانشگاهي در زمينه رشد و توسعه هنر شد.
ملك‌ثابت تاكيد كرد: بايد با بهره‌مندي از تمام امكانات موجود، زمينه شكوفايي بيش از پيش هنرمندان يزد فراهم شود.
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان يزد نيز در اين نشست با اشاره به همكاري اين دو نهاد، بر اجراي هدفمند برنامه‌ها و فعاليت‌هاي بين حوزه هنري و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تاكيد كرد.
عليرضا جلالي افزود: بايد در نحوه برگزاري برنامه‌ها طرحي نو ارائه شود تا از حالت كليشه‌اي و كم ارزش فاصله بگيرد.
وي تاكيد كرد: بهتر است در اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و هنري و ادبي از نيروهاي متخصص بومي استفاده شود تا علاوه بر ايجاد زمينه رشد و خلاقيت ،آنان به چهره‌اي شاخص، جريان‌ساز و اثرگذار تبديل شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس؛ برگزاري دوره‌هاي مقدماتي عكاسي و فيلم‌سازي براي مربيان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان از سوي حوزه هنري، مشاركت طرفين در برگزاري برنامه يك جرعه آسمان در سال جاري، مراسم نكوداشت آقاي عليمراد، كارشناس و تهيه كننده انيميشن با حضور وي در يزد، استمرار نشست‌هاي ادبي، فرهنگي و هنري، برگزاري نشست‌هاي تخصصي ادبيات كودكان و نوجوانان با دعوت از نويسندگان مطرح كشور از جمله موضوعاتي بود كه در اين نشست مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا